לימודי בניית וקידום אתרים

digital-marketing

עד לפני שנים לא רבות, בניית אתר אינטרנט הייתה משימה מורכבת שדרשה היכרות עם שפות תכנות, ידע בכתיבת קוד והשקעה של שעות עבודה רבות. קידום אתרים בגוגל דווקא נחשב למשימה פשוטה יחסית, בתקופה בה שיטות כמו הפצצת אתרים בתגובות ספאם או פרסום תכנים שבהם דחוסות אינספור מילות מפתח נחשבו שיטות לגיטימיות ומתקבלות על הדעת.

בניית אתרים: משמעות הסטנדרטיזציה

אלא שהזמנים השתנו. אם בעבר היו נחוצות שנות רבות של התמקצעות בכדי לבנות אתר אינטרנט, הרי שכיום ניתן לעשות זאת בתוך דקות ספורות בעזרת שימוש בפלטפורמות כמו וורדפרס, WIX ודומיהן. למעשה, היום כל אחד מסוגל לבנות אתר אינטרנט סטנדרטי.

אבל אליה וקוץ בה: בעלי עסקים כבר לא מוכנים להסתפק בסטנדרטי. אף אחד לא רוצה שהאתר שלו ייראה בדיוק כמו אינספור אתרים אחרים, ובפרט לא כמו האתר של המתחרה שלו. בעלי עסקים רוצים אתר שיהיה תפור בדיוק לצרכים שלהם, על פי העדפותיהם האישיות ומטרותיהם העסקיות.

זו הסיבה בעטיה למרות שבניית אתרים כביכול הפכה לעניין פשוט ונפוץ – עדיין אין תחליף ללימוד מסודר של בניית אתרים באופן המסורתי; לרבות שפות התכנות, הידע בכתיבת הקוד ושעות העבודה המרובות.

קידום אתרים בגוגל: יותר מאי פעם

האתר כבר באוויר? עכשיו צריך להביא אליו גולשים. כאמור, בעבר קידום אתרים נחשב לפשוט מאוד, אבל מאז חלפו הרבה שאילתות במנועי החיפוש. האלגוריתם של גוגל התעדכן אלפי פעמים מאז שדחיסת מילות מפתח או ספאם נחשבו פעולות לגיטימיות, וכיום קידום אתרים הוא נושא הרבה יותר מורכב: אופטימיזציה באתר עצמו ומחוצה לו, בניית קישורים, השקעה אדירה בכתיבת תוכן – כל אלה פעולות שדורשות תשומת לב לפרטים ואצבע על הדופק בכל הקשור לשינויים בגוגל מצד אחד ואצל המתחרים מצד שני.

זאת ועוד: התחרות העזה הקיימת היום כמעט בכל ענף מביאה לכך שעסקים חייבים, פשוט חייבים לבצע פעולות קידום אתרים בגוגל; אחרת, הם פשוט ייעלמו בין המתחרים שלהם.

במילים אחרות, היום חשוב ללמוד גם קידום אתרים באופן מסודר, להכיר את השיטות השונות ולהבין טוב יותר את דרכי הפעולה של גוגל.

 

Exit mobile version