שפת הגוף

שפת גוף

האם האדם העומד מולי דובר אמת? האם הוא חש בנוח/מתבייש/כועס?

כל זה ניתן לדעת על פי הבעות פנים ותנועות גוף!

שפת הגוף שלנו היא אחת הדרכים העיקריות בהם אנו מתקשרים עם סביבתנו. שפת הגוף כוללת תנועות ידיים, תנוחות ותנועות גוף, הבעות פנים ועוד. השפה בהבעת הפנים היא אחד המרכיבים העיקריים בשפת הגוף שלנו, ובדרך זו מועברות רוב הרגשות שלנו לסביבה. הבעת פנים כוללת את כל תנועות הפנים, תזוזות העיניים, החיוכים וההבעות שאנו עושים.

ישנה שפת גוף פנים מודעת שאנו עושים במכוון, אם על מנת להביע רגשות אמיתיים או על מנת לזייף רגש שאנו רוצים שאחרים יקלטו מאיתנו. לדוגמא: כאשר אנו נרצה לזייף עניין באדם שמולנו ננסה להסתכל עליו כמה שיותר, למרות שמבטנו ינדוד לעיתים ממנו.

ישנה גם הבעת פנים שאיננה מודעת ואף אינה נשלטת. ישנן הבעות שקשה ואפילו בלתי אפשרי לשלוט עליהן כמו תנועות עיניים, התכווצות והתרחבות אישונים, הסמקה או עוויתות קטנות, הרמת גבות. לדוגמא: כאשר נהיה מובכים – נסמיק, גם אם לא נתכוון לכך או שננסה להסתיר זאת, ולאדם שמשקר יהיה קשה יותר להסתכל בעיניו של האדם שהוא משקר לו, וכך קריאת פניו תהיה קלה יותר.

ישנם קורסים וסדנאות המלמדים כיצד לשלוט על תנועות ראש וצוואר בדגש על שפת גוף של פנינו, (אנשים העומדים למלא משרות ציבוריות ובטחוניות). שם מלמדים כיצד לקרוא את שפת הגוף של האחר, מה שמשפר את התקשורת הבינאישית ואת היכולת להבין את הכוונות והפרצוף האמיתי של אלו הסובבים אותנו.

דוגמאות על קצת המזלג לשפת גוף:

יד על בית החזה –  מעידה על כוונות אמיתיות. תנועת ידיים בצורה זו על בית החזה הינה תנועה המביעה יושר וכנות.

אתם נמצאים בפגישה עסקית או אחרת, והאיש שמולכם מקרב או מצמיד את קצות אצבעות הידים – אז כדאי שתדעו שהוא אמנם מקשיב לכם הקשבה פעילה, יחד עם זאת יש בו מידת מה של ביקורתיות כלפיכם.

טפיחה על הראש או לחילופין על המצח – הינן תנועות גוף המאפיינות אדם המבין ששגה. לצורך העניין זה יכול לקרות אם סיפרתם בטעות לפרטנר השיחה שלכם משהו שלא התכוונתם לספר ובמקרה נפלט לכם, או במקרים בהם עשיתם טעות והשארתם את מפתח המכונית במשרד או את הסלולר בבית קפה…

יד סגורה מונחת על הלחי – פירושה גילוי עניין בנאמר, הערכה, ריכוז. כשכף היד סגורה ומונחת על הלחי, ניתן להבין שישנו גילוי עניין בדברים. תקשורת לא מילולית זו נפוצה אצל סטודנטים או בפגישות בהן יש הערכה של דברי הדובר וריכוז בנאמר.

אצבעות אוחזות בסנטר – מעידות על כך שהדברים שכרגע אמרתם לבן שיחכם גרמו לו להקשיב לכם, ויחד עם זאת לפקפק באמינותם. הוא אומד את הדברים ונשאר ספקני כלפיכם.

Exit mobile version