כך תשמרו על טריות הלחם לאורך זמן

קניתם כיכר לחם ולאחר  יומיים התגלו עליו נקודות עובש וריקבון? מעוניינים לדעת איך לשמור על טריות הלחם – גלו את הטיפים.

נכנסתם למאפיה, בחרתם 6 לחמניות טריות (שיהיה לעוד כמה ימים…). אך שמתם לב כי אחרי יומיים הופיעו על הלחמניות נקודות ירוקות-שחורות המעידות על כך שהלחם כבר התעפש ולא ראוי למאכל.

איך נוכל לשמור על הלחם טרי לאורך זמן ולהמנע מהשלכתו לפח האשפה הן משום איסור בל תשחית והן משום שהמשחית ומבזה פירורי לחם גורם לעצמו עניות (שו"ע קפ, ד). גלו את שיטות האחסון היעילות.

הקפיאו את הלחם בדרכים הבאות

פרסו את הלחם לפרוסות, גזרו נייר אפיה לגדלים מעט יותר גדולים מפרוסות הלחם. הניחו על כל פרוסה חתיכת נייר אפיה ומעליו שוב לחם. לאחר מכן תוכלו להקפיא אותו בתוך שני שקיות ובעת הצורך – תפשירו רק את מספר הפרוסות בהן אתם מעוניינים. תקופת אחסון מומלצת לשמירת לחם במקפיא הוא 2-3 חודשים.

הקפידו להפשיר את פרוסות הלחם על גבי מגבת.

טיפ לשדרוג: הכניסו את ערימת הפרוסות ונייר האפיה לתוך שקית עם פס סגירה (ziplock), הכניסו לתוך השקית חצי מגובה קשית שתיה. כעת סגרו את השקית ככל הניתן, שאבו את האוויר הנותר בשקית , שלפו את הקש וסגרו את פס הסגירה היטב. כעת יצרתם וואקום שישמור על הלחם היטב.

העדיפו אחסון בשקיות בד או נייר

אחסון הלחם בשקיות ניילון מתאים יכול לשמור על טריות הלחם למשך כ-2-3 ימים. אך שימו לב שאחסון זה לא יעיל עבור לחם ביתי מכיוון שאינו מכיל חומרים משמרים. בלחם ביתי מתבצעת פעולת תסיסה שגורמת לטיפות מים להצטבר בתוך השקית ומכך נוצר העובש באופן מיידי.

שקיות בד או נייר יספחו לתוכן את אותן טיפות וימנעו את התפתחות העובש. שקיות אלה מומלצות גם משום שביכולתן למנוע כניסת אוויר לתוכן וכך הלחם נשמר טרי ופריך.

אחסנו בקופסת פח או עץ

עטפו את הלחם בשקית ואחסנו אותו בתוך קופסת פח או עץ. הניחו את הקופסא במקום מוצל בטמפרטורת החדר.

טיפים הכרחיים:

1. מעוניינים בפרוסת לחם? חתכו את הלחם במרכזו והתחילו לחתוך מכל חלק פרוסה. לאחר מכן הצמידו את שתי חצי הכיכר הנותרות ואחסנו. כך תמנעו חדירת אוויר אל החלק הפרוס.

2. המנעו מאחסון הלחם מעל המקרר.

3. אל תאחסנו את הלחם במקרר! אחסון במקרר משנה את מרקם הלחם, טעמו ומאיץ את התפתחות העובש פי 5.

Exit mobile version