החלומות מטרידים? – 6 מאכלים שכדאי להימנע מהם

לעיתים אתם מתעוררים בבוקר ומרגישים שלא ישנתם מספיק? לא רק שהעייפות עדיין אוחזת בכם אלא התלוו אליה זכרונות מחלומות לא נעימים.
נסו להזכר מה אכלתם לפני השינה…

 

מחקרים מוכיחים כי איכות השינה שלנו מושפעת מהמזון אותו אנו צורכים. ישנם מאכלים מסוימים שלא כדאי לנו לכלול בארוחת הערב על מנת שהשינה אכן תשביע אותנו ונתעורר רעננים ומלאי כוחות ליום החדש שלפנינו.

1.מאכלי חלב – כמעט ואין ארוחת ערב שאינה חלבית. אך ייתכן ושורות אלה ישנו לכם את התפריט…  לפני מספר שנים נערך מחקר בנושא, אשר בדק את השפעת אכילת גלידה, גבינה וחלב על החלומות. כ- 40% מהמשתתפים העידו כי חלמו חלומות משונים וכ- 44% סיפרו על חלומות 

2.שוקולדים – השינה לאחר אכילת שוקולד היא לא השינה שחלמתם עליה. אכילת 2-3 קוביות לא תפריע לשינה שלכם, הבעיה באכילת שוקולדים מתעוררת כאשר המינון רב יותר. מכיוון שכמות הקפאין גבוהה והיא זו שגורמת לערנות ומונעת את השינה.

3. עוגות ומאפים מתוקים – כנראה שהרוגלעך כבר לא ילווה אתכם למיטה כנשנוש מתוק לפני השינה. מחקר עדכני מוכיח כי כ- 32% מהנבדקים שאכלו מתוק לפני השינה, מעידים שחלמו חלומות רעים באותו לילה.

4. חריף – אמנם עדיין לא נערך מחקר המעיד זאת, אך מתברר כי אכילת מאכלים חריפים לפני השינה עוזרים לזכירת החלומות. בנוסף לכך, יש טוענים שמאכלים חריפים אף גורמים לחלומות משונים. אך שוב, זה לא ודאי.

5. מאכלים רווי שומן – המנעו ממאכלים מטוגנים לפני השינה. העדיפו מאכלים קלילים נטולי שומן. מאכלים שומניים מכבידים על העיכול ומפריעים לשינה רצופה ורגועה. שינה שאינה רגועה היא 'מתכון' לחלומות לא נעימים.

6. נס קפה וקולה – עדיף שתיהנו משתיית נס קפה לצד ארוחת הבוקר שלכם ואילו מהקולה בשעות הצהריים. הקפאין נמצא במשקאות אלה בכמות מרבית. הקפאין מעורר ומקשה עלינו ליהנות משינה איכותית ונטולת חלומות מפתיעים.

הרשימה שלפניכם אולי קצת מאכזבת, השאירו אותם לשאר שעות היום והעשירו את ארוחת הערב שלכם בתחליפים המומלצים: פירות וירקות, מאכלים המכילים פחמימות כמו לחם, פסטה, אורז, מזונות העשויים מקמחים ומדגנים מלאים. אלה קלים לעיכול ומאפשרים לגופנו שינה רציפה, איכותית ומשביעה. כך תתעוררו עם כוחות מחודשים ואנרגיות חיוביות.

Exit mobile version