תשנו יותר זמן תרוויחו יותר

תשנו יותר זמן תרוויחו יותר

אני מכירה אישה אחת, שטוענת, שהיא כמו ציפור. ברגע שמחשיך – עיניה נעצמות. היא ישנה פחות או יותר עם חושך ומתעוררת עם שחר, השכם – כשמתחיל להאיר. היא יודעת שהיא נדירה ויוצאת דופן בימינו, אבל עדיין, זה פשוט קורה לה.

עוד בימי מחנות הסמינר העליזים היא הייתה מטרה לעלבונות וחיצים. משחות שיניים באוזן, כשהייתה נרדמת לפני כולם, ועלבונות אחרים.

עשרים וחמש שנה אחר כך ומסתבר, שהיא לגמרי צודקת!

מחקר חדש מוכיח, שאנשים שישנים בחושך ומתעוררים באור, וכך צוברים מן הסתם שעות שינה, מרוויחים יותר בכל דבר, גם במשכורת!

תנו כבוד לשעות השינה, ובוז לאלו ששמו לי משחת שיניים באוזן במחנה של כיתה י’…

זה שמחסור בשינה מוביל לעלייה במשקל ולבעיות בלב, אנחנו כבר יודעים מזמן. אבל על פי המחקר החדש, שערכו מתיו גיבסון מוויליאמס קולג’ וג’פרי שריידר מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, יותר שעות שינה משפרות את פריון העבודה והיעילות, שבטווח הארוך יובילו להכנסה גבוהה יותר.

“לאחר קרוב לשבעה ימים שבהם אנשים ישנים שש שעות בלילה, הביצועים שלהם במשימות גרועים כמעט כמו של אנשים שלא ישנו לילה שלם” הם טוענים במחקר.

את הניסוי ערכו במקומות שבהם השעה בה השמש שוקעת מוקדם יותר, וגורמת לאנשים לישון יותר. מסתבר, שאותם אנשים מרוויחים יותר מאלו שישנים פחות.

“הגוף האנושי מגיב לאותות סולריים”, מסביר גיבסון, “לכן אנשים לרוב מרגישים עייפים כשהשמש מתחילה לשקוע. עם השנים לימדנו את עצמנו להתעלם מהתחושה הזו של עייפות.

שינה טובה, המוגדרת כבין שבע לתשע שעות בלילה עם כמה שפחות הפרעות, משפרת את הביצועים במשימות היומיומיות, שיפור המשפיע כמובן לטובה על ההכנסות.

חוסר שעות שינה פוגע ביעילות ובסופו של דבר גם בשכר חוסר שעות שינה פוגע ביעילות ובסופו של דבר גם בשכר .

כ 40.6 מיליון אנשים בארה”ב, המייצגים 30% מכוח העבודה האמריקאי, דיווחו כי הם ישנים שש שעות ופחות בלילה, כך לפי נתוני המרכז לפיקוח ומניעת מחלות. המצב, איפוא, ראוי לשיפור.

אנשים שמתגוררים במקומות שבהם ישנים יותר, כמו האנטסוויל אלבמה, בהם השמש שוקעת מוקדם יותר, מרוויחים 5% יותר מאשר אנשים הגרים במקומות שבהם ישנים שעה אחת פחות, כמו אמרילו טקסס.

שתי הערים נמצאות באותו אזור זמן, אך השקיעה בהן היא בשעות שונות. “היעדר שעות השינה שלנו אינן מדד טוב לאופן בו אנחנו מבצעים את העבודה”, אומר גיבסון.

דובר האקדמיה האמריקאי, ניתון וורמה, ת לריפוי שינה, מוסיף כי שינה ארוכה וקבועה מסייעת לאנשים גם לקרוא הבעות של אנשים אחרים, לבצע מספר משימות בו זמנית ולעבוד טוב יותר בצוות.

למרות הטכנולוגיה המשתפרת והולכת, החיים שלנו הולכים ונהיים עמוסים יותר ויותר עם השנים ונראה שזו תהיה משימה בלתי אפשרית, להוסיף עוד שעות שינה. אך צריך לדעת,  שכדי להימנע מבעיות רפואיות כמו לחץ דם גבוה וסכרת, חשוב לישון יותר.

 כמה עצות לשיפור והארכת השינה:

סגרו את המכשירים הניידים

האור הכחול המהבהב היוצא מהמכשירים האלקטרונים אומר למוח שלנו שאנחנו לא צריכים ללכת לישון, ובכך משפיע על היכולת שלנו להירדם. מחקר נפרד מצא כי שימוש במכשיר הטלפון סמוך לשעת השינה מאריך את זמן ההירדמות ופוגע באיכות השינה. מומלץ לסגור את המכשירים האלקטרונים כחצי שעה עד שעה לפני שמוכנים ללכת לישון.

הקפידו על איכות אם אינכם יכולים להקפיד על כמות

 3 מבין 10 אנשים מבוגרים ישנים באופן קבוע פחות משש שעות. במרכז לפיקוח ומניעת מחלות כינו את היעדר השינה בעיית בריאות ציבורית. אם אתם מצליחים להכניס רק שש שעות שינה בלילה, אז לפחות ודאו שמדובר בשש שעות איכותיות. נסו להימנע מהסחות דעת, כוונו שעון מעורר לשעה שבה אתם רוצים להתכונן לשינה והחלו בפעילויות מרגיעות כמו קריאה או תרגילי נשימה.

שנו הרגלים שליליים

שקיעה אמנם מעייפת אנשים, אך אין פירוש הדבר שהגיע הזמן להיכנס למיטה. אנשים נוטים לאכול ארוחת ערב ואז לנשנש פה ושם תוך כדי רביצה מנומנמת.

התנהלות מסוג זה עלולה לפגוע בדפוסי השינה. לכן בארון ממליץ לצאת להליכה קלה ברגל.

נסו לשמור על שגרת שינה קבועה כלומר להתעורר וללכת לישון באותה שעה בכל יום. אם אינכם ישנים יותר מארבע שעות בלילה, נסו לנמנם למשך 15-20 דקות ביום, אך לפני 2 בצהריים” הוא מסכם.