שונים אך משלימים

במהלך שנות הנישואין מגלים בני הזוג כי קיימים ביניהם הבדלים רבים, על אף שלפני חתונתם חשבו כי הם כל כך דומים. זוגות רבים חוששים מכך ונמצאים מתוסכלים. לפניכם נקודות מבט שיאפשרו לנו להבין איך השוני יוביל אותנו לשלימות.

הגבר והאישה משלימים זה את זה על ידי השוני הטבוע בהם.

לא פעם אנו נתקלים בבעל כועס ורוגז על כך שתפסו את מקום החניה שתכנן עליו. הוא שולף את החגורה ומכריז בקול רם:  "אני יוצא לצעוק עליו, לא אכפת לי מכלום, מה הוא חושב לעצמו?", ואשתו משיבה לו בנועם: "אתה צודק, כבר ממש כמעט נכנסת לחניה, אך מה יעזרו הצעקות? לא נורא נחפש חניה אחרת". אך הבעל בשלו: "לא מעניין אותי!!!".

אתה אולי מתעצבן מדברי אשתך, אך לא ירדת לסוף דעתה. האישה באה לאזן אותך, להרגיע אותך, בשביל זה היא נועדה – לייצב אותך ברגעים האלה שלא תעשה טעויות. 

בעל חכם – מקשיב לאשתו, נרגע, מדבר בנועם ובנוחות ומסביר לנהג השני שכבר הגיע לחניה לפניו או מחפש חניה אחרת.

על ידי כך הבעל ישיג את חפצו או יתגבר על רצונו (ויעבוד על מידותיו), בצורה נעימה ובדרך ארץ.

כמו כן, אישה חוזרת מיום עבודה ארוך ומפרך, מבשלת ארוחת ערב ובעיניה דמעות. שואל הבעל בבהלה: "מה קרה?", משיבה אשתו: "היום בעבודה, כל כך פגעו בי.. נעלבתי מאוד מדבריה של פלונית". והבעל מגיב נמרצות: "אני מבין שזה לא נעים, אך אל לך להתרגש מדבריה! פשוט התעלמי מדבריה כלא היו". אך האישה לא מצליחה להבין: "איך אתעלם מדברים פוגעים שכאלה?".

גברת יקרה, כעת את מתרגשת ונסערת, מרוב שנפגעת את בקושי מצליחה לתפקד במלוא מרצך. ולשם כך מגיע בעלך עם אופיו השכלי על מנת לאזן אותך על מנת לרומם את רוחך ולייצב אותך במקרים בהם את דורשת איזון.

אישה חכמה – מאזינה  לדברי בעלה, נרגעת, מנסה להביט באופן שכלי על המצב הקיים ועל ידי כך מצליחה להתגבר על הרגשות האופפות אותה ולהמשיך בתפקוד תקין.

זוג יקר! אמנם השוני ביניכם גדול, כמו כל זוג, אך אם תביטו בהבדלים בעין חיובית, תוכלו רק ליהנות מהם ולהפיק את המרב הדרוש לאיזון הנכון והבריא.


Exit mobile version