רק מילה אחת- סליחה!

בקשת סליחה היא לא תמיד פשוטה אך משתלמת. הודאה בטעות מעידה על אופי בוגר ואצילי, על אדם היודע לקחת אחריות על מעשיו וגם על שגיאותיו. למה כל כך קשה לנו לבקש סליחה?

חיי הזוגיות מלווים בלא מעט אי הבנות, ויכוחים וקונפליקטים אותם לא ניתן למנוע מראש. אמנם הם מעידים על זוגיות בריאה ותקינה, אך השאלה מהם הנזקים הנגרמים מהם? האם לבסוף פותרים אותם וצומחים מהם או ששוכחים מהם ונשארים עם המשקעים?

אחת הדרכים החשובות, ההכרחיות והלא כל כך מצויות לפתרון בעיות בחיי הנישואין – בקשת סליחה! 

אדם היודע לבקש סליחה מעיד על היותו בוגר, אכפתי, היודע לקחת אחריות על מעשיו ושגיאותיו. בקשת סליחה חייבת להיות חלק אינטגרלי מחיי הזוגיות שלנו, ע"י בקשת סליחה אנו מתעוררים לחשיבה וכך אנו משתנים אט אט ומתקנים את מעשינו.

נמצא, כי השגיאה יעילה ומבורכת, היא נותנת לנו אפשרות לעצור את שגרת החיים ולחשוב מה עלינו לתקן וממה עלינו להיזהר ולהימנע בפעם הבאה.

השגיאה חייבת לנבוע ממקור מסוים שאותו עלינו לתקן. אם נמשיך במרוץ החיים, שגיאותינו רק יגרמו להצטברות של הרגשות לא נעימות, מחשבות לא טובות והרגשת כבדות וחוסר חיות בזוגיות שלנו.

על מנת להפיק את התועלת המרבית מטעותנו עלינו לבקש סליחה ולהתנצל לאחריה.

בני זוג חייבים להיות פתוחים אחד עם השני על מנת שיהיה להם בטחון לבקש סליחה.

לעיתים הנפגע מנסה לתת הזדמנויות לפוגע שיבקש סליחה, אך הלה נמנע מלעשות כן. הפוגע אולי לא מודע לכך אך הוא גורם במו ידיו להתעצמות הפגיעה.

אנו יודעים שעלינו לבקש סליחה, אך עדיין קשה לנו. מדוע?

לאחר שאדם מכיר בטעותו, הוא כבר מרגיש הרבה יותר טוב עם עצמו. לעיתים תחושה זו גורמת לו לקושי באמירת סליחה מכיוון שההרגשה הטובה כבר מנת חלקו ולא מבין בדיוק לשם מה הסליחה נצרכת כל כך. בצירוף לכך שבכל אדם קיים הרצון להיות חשוב ומכובד בעייני השני ובקשת הסליחה מעידה על נקודת חולשה וכשלוון.

והגם שהקושי מתעצם במיוחד מהמציאות שעל ידה תגרם לבן הזוג הרגשה נעימה ונוחה שהוא הצודק.

הסליחה צריכה להאמר במפורש – "טעיתי ואני מתנצל ומבקש סליחה". 

נמנע מלומר – "לא התכוונתי", מילים אלה ממעיטות את תחושות האשמה שלנו ונראות בעיני בן הזוג כרצון לחזור לשגרת החיים ותו לא. אין בהן אף חרטה ולא שמץ של התנצלות.

אם אנו הצד המקבל את ההתנצלות, עלינו להגיב בנעימות ולומר "זה מעיד על אישיותך המיוחדת ומידותיך הנאצלות". קבלת הסליחה באופן זה תעניק לבן הזוג תחושת פתיחות ותקל מעליו לבקש סליחה בפעם הבאה.


כאשר בני הזוג ידעו לעמוד על טעותם, יבקשו סליחה בעת הצורך וגם ידעו לקבל את ההתנצלות בלב פתוח, הקשר ביניהם יתחזק והזוגיות שלהם תפרח ותשתבח.

Exit mobile version