עוד על שוקולד

chocolate2

שוקולד ועבדות בו

רוב השוקולד מגיע מחוות בהן מועסקים ילדים בתנאי עבדות קשים מאוד. מומחים מעריכים כי באפריקה לבדה עובדים כ-60 מליון ילדים בחוות שוקולד. ילדים אלה נמכרים כעבדים לחוות ונאלצים לחיות חיים עגומים תחת עול השוט.

מר מתוק

מקור השם שוקולד הוא בשפה האצטקית, ופירושו "מים מרירים". נשמע קצת פחות מגרה עכשיו, לא?

קפאין ועוד

העובדה כי קקאו, ולכן גם שוקולד, מכיל קפאין אינה חדשה, אך מחקרים עדכניים מגלים כי בשוקולד יש גם סם מעורר נוסף בשם תיאוברומין. למעשה, בשוקולד קיימת הכמות הגדולה ביותר של תיאוברומין בטבע. סם מעורר זה פועל בצורה דומה לקפאין, אך השפעתו מתונה יותר ויש הטוענים כי הוא יעיל במניעת שיעול.

שותים את הכסף

התרבות האצטקית רכשה מתרבות המאיה את השימוש בפולי קקאו ככסף. תופעה זו גרמה לכך שעשירי האצטקים שתו עשרות כוסות של קקאו חם ביום. רק העשירים ביותר יכלו להרשות לעצמם לשתות את המשקה..

ניסו לרמות אותנו

לפני מספר שנים יצרניות השוקולד הגדולות בארה"ב, בינהן הרשי ונסטלה, ניסו לשכנע את מנהל המזון והתרופות האמריקני לאשר להן לשנות את מרכיבי השוקולד ולקרוא לו באותו השם. התוכנית של החברות הייתה להחליף את חמאת הקקאו, המרכיב השוקולדי במוצרי השוקולד השונים, בשמן צמחי. הדוברת של חברת נסטלה טענה שהמהלך הזה הוא תקין, כיוון ש"הצרכנים לא יודעים מה הם רוצים, ולא מבינים מושגים כמו 'ייעול' או 'שיפור טכני'".

הצע וביקוש

הערך של פולי הקקאו הפך לכל כך יקר עד שעמים מסוימים הפכו אותו למטבע לתשלום.

אמריקה מכורה

חצי מהשוקולד המיוצר בעולם נצרך על ידי האמריקנים, ושוקולד מהווה כחצי מכלל הנשנושים שלנו.

מפעלי m&m פועלים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. בכל משמרת של שמונה שעות מיוצרים במקום מאה מיליון עדשי שוקולד. במילים אחרות – כל מפעל מייצר כשלוש-מאות מיליון עדשים ביממה, וכמאה מיליארד (!) בשנה.

שוקולד – לא באורוותנו

שוקולד עלול להיות מסוכן לבעלי חיים כמו סוסים, כלבים, תוכים וחתולים. התאוברומין הנמצא בשוקולד, אותו ממריץ טבעי בעל השפעה דומה לזו של הקפאין, הוא רעיל לאותם בעלי חיים כאשר נצרך בכמות גדולה ולכן יש להרחיק מהם מוצרי שוקולד למיניהן.

מריר ובריא

מחקרים רבים הוכיחו ששוקולד מריר הינו בעל סגולות רפואיות רבות. שוקולד חלב ושוקולד לבן, לעומת זאת, אינם טובים לבריאות, משום שאחוז הסוכר בהם גבוה ביותר.

בתאבון!

Exit mobile version