משל לחיים – פרנסה משמים

פרנסה משמים

בן אדם מתכנן וחושב, בודק ורוצה, מתאכזב כשלא הולך כמו שרצה. אבל הוא עלול לגלות שההצלחה שלו מתחבאת דווקא במקום אחר. הבה נלמד מהמעשה הבא:

בעיתון הייתה מודעה קטנה עם הלוגו המפורסם: 'לחברת מיקרוסופט דרוש עובד ניקיון חרוץ ומסור'. איש אחד מיואש ראה את המודעה וכמעט התעלם ממנה בגלל המילה והלוגו "מיקרוסופט", אבל האותיות של 'עובד ניקיון' היו צבועות באדום בוהק והוא מצא את עצמו מתקשר למספר הטלפון שהופיע שם.

כבר כמה חודשים שהוא מחפש עבודה, הוא עבר בחינה קלה. התמצאות בחומרי ניקיון, צורת שטיפה, כוח סבל, אדיבות בסיסית. לאחר המבחן נמצא מתאים הוא לתנאי העבודה.

'תן לי את כתובת המייל שלך, ואשלח לך את כל הפרטים על מועד תחילת העבודה, השעות, המשכורת, האגפים שתהיה אחראי להם' אמר לו מנהל הראיון.

'אבל אין לי מייל!' התנצל האיש. – 'אין לך מייל?! אז למה לא אמרת? אי אפשר לעבוד במיקרוסופט בלי כתובת מייל. אם אין לך מייל זה אומר שמבחינה וירטואלית אתה לא קיים. אנחנו לא יכולים לעבוד עם מישהו שלא קיים מבחינה וירטואלית!'

האיש המיואש יצא החוצה מיואש עוד יותר. חשב האיש ומישש את 6 הדולרים שנשארו בכיסו. 'מה אפשר לעשות ב 6 דולר?'

חשב האיש, ונתקע בדוכן הירקות שבשוק המקומי. 'קילו אגסים בדולר!' הכריז מוכר עליז. 'מתוקים עסיסיים… רק בדולר אחד!'.

ניגש לדוכן, וקנה 6 קילו ב 6 דולר. הוא הסתובב מבית לבית והצליח למכור כל קילו בשתי דולר. עכשיו היו לו 12 דולרים.

הוא קנה עוד 12 קילו אגסים והצליח למכור גם אותם ולהכפיל את כספו. תוך כמה ימים היו לו כבר כמה מאות דולרים. כעבור ארבעה חודשים הוא הצליח לקנות רכב, והתחיל לעשות עסקים עם השוק הסיטונאי וחנויות קטנות בפרברים.

 

כעבור שנה הוא החליף את הטנדר במשאית קטנה. שנתיים אחר כך כבר היה לו צי של משאיות שסיפק פירות  לכל אורך היבשת. חמש שנים אחר כך הפך לאחד האנשים המצליחים בארצות הברית. הוא היה הבעלים של אחת מרשתות השיווק הגדולות והמצליחות.

ואז יום אחד, הגיע אליו הזדמנות מפתיעה לרכוש כמה מגרשים. המתווך שטיפל בעסקה ביקש את כתובת המייל שלו כדי לשלוח לו את החוזה המפורט.

ואז אמר האיש: 'אין לי מייל'…

'אין לך מייל?!' נפעם המתווך, 'אין לך מייל ואתה כזה איש עשיר?! אני רק יכול לתאר לעצמי איזה עשיר היית יכול להיות אם רק היה לך מייל!' –

'אתה טועה' השיב העשיר -'אם היה לי מייל, עדיין הייתי עובד ניקיון במיקרוסופט!'

A fleet of trucks

 

 

הנמשל:

אחים יקרים, אל לנו לשכוח שהכל בידי שמים חוץ מיראת שמים. והקב"ה הוא זה שזן ומפרנס לכל.

כמה אדם טורח ועמל במשך זמן רב, והכל כדי להשיג כסף, כבוד, מעמד, ולפעמים עובר על איסורים וגם בסוף לא מצליח לקבל מה שחשב.

ואילו חבירו, שלא ניחן בכישורים שיש לו, מצליח ומתעלה פי כמה, וגם ללא כל מאמץ.

כי אחרי הכל – הצלחה של אדם תלויה אך ורק בבורא עולם!

Exit mobile version