כתבה שבועית של דברי תורה מפי מרן ראש הישיבה הגאון הרב ראובן אלבז שליט"א
בענייני פרשת השבוע, מוסר ומדרשים, המפורסמת ב"קו עיתונות דתית" ברחבי הארץ.
מאן דאמר – צדקה אינה צריכה כוונה
דברי הגות ומוסר לפרשת השבוע המתפרסמים ב"קו לעיתונות" – מקומון השבוע מאת הגאון הרב ראובן אלבז שליט"א
מאן דאמר – לראות מעבר לנראה בעין
דברי הגות ומוסר לפרשת השבוע המתפרסמים ב"קו לעיתונות" – מקומון השבוע מאת הגאון הרב ראובן אלבז שליט"א
מאן דאמר – מעלת השלום
דברי הגות ומוסר לפרשת השבוע המתפרסמים ב"קו לעיתונות" – מקומון השבוע מאת הגאון הרב ראובן אלבז שליט"א
מאן דאמר – תוכחה שאין לה תירוצים!
דברי הגות ומוסר לפרשת השבוע המתפרסמים ב"קו לעיתונות" – מקומון השבוע מאת הגאון הרב ראובן אלבז שליט"א
מאן דאמר – אין חכמה כחכמת התורה
דברי הגות ומוסר לפרשת השבוע המתפרסמים ב"קו לעיתונות" – מקומון השבוע מאת הגאון הרב ראובן אלבז שליט"א
מאן דאמר – מדוע חשש יעקב להרוג את עשיו
דברי הגות ומוסר לפרשת השבוע המתפרסמים ב"קו לעיתונות" – מקומון השבוע מאת הגאון הרב ראובן אלבז שליט"א
מאן דאמר – בעל תשובה תפילתו מתקבלת ביותר!
דברי הגות ומוסר לפרשת השבוע המתפרסמים ב"קו לעיתונות" – מקומון השבוע מאת הגאון הרב ראובן אלבז שליט"א
מאן דאמר – החיים האמתיים
דברי הגות ומוסר לפרשת השבוע המתפרסמים ב"קו לעיתונות" – מקומון השבוע מאת הגאון הרב ראובן אלבז שליט"א
מאן דאמר – הידור – לא על חשבון הזולת!
מאן דאמר – הידור – לא על חשבון הזולת! יֻקַּח נָא מְעַט מַיִם (בראשית יח, ד). הפסוקים מתארים באריכות את הכנסת האורחים שבה נהג אברהם עם המלאכים, החל מהריצה לקראתם,
מאן דאמר – שבחו למי שאמר והיה העולם
מאן דאמר – שבחו למי שאמר והיה העולם וְאֶת הַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר עָשׂוּ בְחָרָן (בראשית יב, ה). רש"י מביא את דברי חז"ל על פסוק זה: "אשר עשו בחרן – שהכניסן תחת
מאן דאמר – הרחמים שבתוך הדין
מאן דאמר – הָרַחֲמִים שֶׁבְּתוֹךְ הַדִּין וַיְדַבֵּר אֱלֹקִים אֶל מֹשֶׁה וַיֹּאמֶר אֵלָיו אֲנִי ה' (ו, ב). "אוֹר הַחַיִּים" הַקָּדוֹשׁ מְבָאֵר, שֶׁבְּפָסוּק זֶה נִזְכָּר גַּם שֵׁם אֱלֹקִים הַמּוֹרֶה עַל דִּין, וְגַם שֵׁם
מאן דאמר – להתחבר לרגשות הלב
מאן דאמר – לְהִתְחַבֵּר לְרִגְשׁוֹת הַלֵּב וַיִּגְדַּל מֹשֶׁה וַיֵּצֵא אֶל אֶחָיו וַיַּרְא בְּסִבְלֹתָם (ב, יא). פֵּרֵשׁ רַשִׁ"י: "וַיַּרְא בְּסִבְלוֹתָם – נָתַן עֵינָיו וְלִבּוֹ לִהְיוֹת מֵצֵר עֲלֵיהֶם". מָה הַכַּוָּנָה "נָתַן עֵינָיו וְלִבּוֹ"?