התמדה או כשרון?

persistence

תמיד תהיתם איך זה יכול להיות? איך ייתכן שהילדה המוכשרת ביותר בכיתה הגיעה לגיל ארבעים ועדיין לא עשתה עם עצמה שום דבר מיוחד? ולעומת זאת, הילדה האחרת, שממוצע ציוניה לא יותר מ 7/8 הפכה ונהייתה מנכלית גדולה ומצליחנית?

איך ייתכן?

ובכן, מסתבר, שכמו שאמרו חזלנו לא פעם – אם שמים על כף המאזניים התמדה לעומת כישרון – ההתמדה מנצחת.

גברת דוקוורת', מורה מארצות הברית, החליטה לצאת למסע בעניין הזה, לאחר שהבינה כמורה שההבדל בין התלמידים הטובים ביותר לגרועים ביותר לא היו ביכולות הקוגניטיביות או החברתיות אלא במוטיבציה ללמוד ובהתמדה שנובעת ממנה.

היא קראה לשיטה שלה GRIT.

היא מגדירה את GRIT כאמביציה והתמדה למטרות ארוכות טווח, כושר עמידה, היכולת לדבוק בעתיד שלכם כל יום מחדש, לא רק שבוע או חודש, אלא שנים, ולעבוד ממש קשה כדי לממש אותו. GRIT, לטענתה, היא ריצה למרחקים ארוכים.

איך עושים את זה?

לפעמים זה קל יותר, לפעמים קשה, אבל היכולת להתמיד תלויה כנראה בגישה שלכם למשאבים הפנימיים וביכולתכם להצית אותם ולשלוט בהם. יש לה כמה טיפים איך לעשות זאת. היא מגדירה את זה בארבע קטגוריותף

חריצות: שאיפה להשיג יעדים, שתדרבן אתכם לעבוד ללא לאות, לנסות לעשות הכי טוב שאפשר, לסיים מה שהתחלתם. במילים אחרות, להתחייב להגיע למדליית הזהב ולא רק לאימונים.

תכלית: לעשייה שלכם צריכה להיות תכלית כי מטרות לטווח ארוך הן מסגרת שנותנת לנו סיבה להמשיך להתאמץ והן מטפחות מכוונות, תשוקה, סיבולת, אומץ, או ליתר דיוק, היכולת לנהל את הפחד מכישלון, לא לפחד ממנו, לקבל אותו כחלק מהתהליך. החדשות הטובות הן שאפשר לאמן את השריר הזה. תתחילו במשפט של אלינור רוזבלט: "תעשו דברים שאתם לא יכולים לעשות", והשריר הזה יתחזק. הכישלונות יגיעו ואתם צריכים לקבל אותם כהזדמנות ללמידה, לשיפור, ואז לקום ולהמשיך הלאה.

זמן: זמן להשקיע את עצמכם באימון, במטרה, בהתפתחות לאחר כישלונות. כשאתם עוסקים במשהו שמעניין אתכם, משהו שאתם נהנים להתאמן עליו, לקבל עליו משוב, ללמוד, יש סיכוי גדול יותר שתפנו את הזמן כדי להמשיך ולצעוד קדימה.

במסע הזה מחפשים מצויינות ולא שלימות.

"מצוינות" לעומתה, היא גישה ולא תוצאה, היא מאפשרת לקבל את הכישלונות שבדרך, נותנת מקום לאכזבה וללמידה, ומסמנת לנו את הצורך להתקדם גם אם התוצאה אינה מושלמת. וזה בדיוק מה שצריך בעולם העבודה החדש, שיש בו יותר קריירות בעולמות שאינם מוגדרים כמקצוע, יותר מקום למודלים שלא היו קיימים בעבר.

בהצלחה!
Exit mobile version