המשפחה החדשה – היום שאחרי החתונה…

נקודה בולטת בחיי הנישואין היא הקשר עם הורי בן הזוג. לקשר זה ישנה השפעה ישירה על מערכת היחסים  הזוגית וביכולתו לשנות אותה לטוב ולמוטב. איך ניצור מערכת יחסים יציבה וטובה עם הצד השני? עצות מרכזיות.

מחקרים מעידים כי רוב הגירושים כיום נובעים מקשר קלוקל בין החמה לכלה ולמרבה הפלא, דווקא בשנות הנישואין הראשונות. זוג שאינו מקבל הדרכה בנושא זה – עלול למצוא את עצמו עמוק בתוך החוויה הלא נעימה הזו.

"המשפחה זה כמו אש. כשמתרחקים מדי נהיה קר, שמתקרבים מדי נשרפים" – כך כותב הרמב"ם באגרת לבנו. איך נשמור על קשר נכון עם המשפחה וגם עם בן הזוג? איך נשלב את שניהם בצורה המיטבית?

תחילה, עלינו לזכור כי המטרה העיקרית בנישואינו היא להיטיב אחד לשני. האישה צריכה להיות במקום הראשון עבור בעלה והבעל צריך להיות במקום הראשון עבור אשתו.
עם כל זאת, עלינו לא לשכוח את ההורים היקרים שלנו. הם גידלו אותנו, חינכו אותנו, חיתנו אותנו ודואגים לנו לכל צרכינו. גם להם מגיע הכבוד והיחס הראוי.
בנוסף להבנה הקיימת בכל בר דעת כי עליו להכיר טובה להוריו, זוהי מצוות עשה מדאורייתא.

ההורים (ובמיוחד האם) מאוד נקשרים לילדם במהלך שנות הילדות, ככל שבנם מתבגר הקשר כביכול מתרופף מעט, אך הוא עדיין נשאר להם עמוק בלב.
לאחר שבנם מתחתן, לפתע הם מרגישים בחסרונו בבית, מתמלאים בגעגוע ולעיתים אף בקנאה בבן זוגו – שכעת הוא מצוי איתו רוב היום. וודאי שמחשבה זו רק מתעצמת כאשר האם רואה כמה בנה דואג לאשתו וכמה שהיא חשובה לו. אך הרגשה זו תפחת אם בנה יעניק לה יחס מתאים והולם.

על מנת למנוע את רגשות הקנאה והתחרות, על הבן להעניק לאימו כבוד ויחס מיוחד. עליו לתת לה הרגשה שהיא חשובה לו ושהוא מעריך אותה.
זוג חכם, מתנהל בצורה נבונה, מראה לשני המשפחות – לשני הצדדים, כמה שהם חשובים להם וכמה שהם אוהבים אותם.

לדוגמא:
– ביקור שבועי אצל המשפחה למשך כשעתיים יכול לרקום קשרים כל כך יפים וקרובים.
– נתינת מתנה מיוחדת ומושקעת בתקופות חגים, בצירוף מכתב תודה.
-קיום שיחות טלפון בכל יום, התעניינות בבריאות המשפחה ובחיי היום יום.
– בקשת מתכונים מהחמה.
– התייעצות בנושאי ניקיון, כביסות או סידור הבית.

נקודה חשובה!
שימו לב ושמרו על אווירה נעימה במהלך פגישה משפחתית. אם נתקלתם בתגובה לא מתאימה שנאמרה על ידי משפחתכם לבן הזוג, עמדו על כבודו ודרשו להתנהג אליו בצורה מכובדת. בן הזוג ירגיש שהוא חשוב לכם, בטחונו יתחזק ואותה אמירה כמעט לא תעלה שוב בזכרונו.

מומלץ שהפגישות לא יהיו תכופות וגם לא ייערכו יותר מדי זמן. פגישה מעין זו יכולה לגרום את היפך הקשר הטוב והנעים ומביאה לידי הערות שונות ואמירות שנאמרות ללא שימת לב.

 

זכרו כי אתם בונים את הבית שלכם ועליכם לשמור עליו בכל מחיר. יחד עם זאת –  זכרו את ההורים שלכם והקפידו לכבד אותם ולהראות להם כמה שאתם אוהבים אותם וחושבים עליהם. בסופו של דבר – שני הצדדים מעוניינים בקרבתכם.

Exit mobile version