המהפכה הרוחנית שנבטה באילת

עצרות התפילה באלול לא נערכות רק בין כותלי הישיבה, ראש הישיבה הרב אלבז נודד בין עיירות השדה, מביא את דבר ה' בגרונו הניחר ועושה נפשות ליהדות. הרב אלבז משבר את אוזנינו באנקדוטה על עצרת זניחה ומועטת משתתפים בעיר אילת, שהביאה עימה למהפך רוחני רחב היקף בהמשך בעיר הדרומית.

"זה התרחש", הוא משחזר בחיוך, "לפני יותר משני עשורים באילת כאשר מפקד משטרה מאילת הפציר בי לבוא אליו לעיר הרחוקה כשהוא מבטיח לי כינוס רחב משתתפים. תכליתו של דבר, הגעתי לשם ומצאתי לתדהמתי אולם ובו ששה אנשים בלבד "ממש מלא…"

"הגעתי לאחר מספר רב של שעות נסיעה מירושלים לאילת ונאלצתי להישאר בה בשל המרחק. מפקד המשטרה אגב, לא נרתע, וכשראה את ששת האנשים הוא הרגיעני באמרו: אל תדאג – החדר יתמלא". בסופו של דבר התקבצו שלושים איש ברחבי הצריף העלוב אליו התכנסנו, חייכתי ואמרתי "נו שלושים איש?" ואז השיב לי המפקד בביטחון – כבוד הרב, שלושים אנשים באילת הם כמו עשרת אלפים בירושלים… ואני מבטיח לך חגיגית  כבוד הרב כי לפעם אחרת שתבוא לכאן, תמצא הרבה יותר…. וכך אכן היה".

"בכל כינוס נוסף שהזדמנתי לאילת מאז ואילך, מספר המשתתפים רק הלך וגבר, כזרם של נחל שוטף. כבר נאלצנו לשכור אולם רחב ידיים שיצליח להכיל את ההמון הרב. לשנה הבאה בחודש אלול, שוב הופיע אותו מפקד והצהיר חגיגית כי הפעם הוא מתכוון להביא שבע מאות איש אמרתי לו, אם אתה מביא 700 אני מביא את מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל לאילת", וכך אכן היה. המציאות האילתית עלתה על כל דמיון…"

"המהפכה הרוחנית באילת לא נעצרה, מספר לנו הרב אלבז, בהמשך בעקבות אותם שיעורים ועצרות תשובה, הרחוב האילתי הלך ושינה צורה… לפתע התבשרנו על תלמוד תורה של קרוב ל-500 ילד וילדה, בתי כנסת וכוללי אברכים החלו לצוץ בכל פינה שיעורי תורה הלכו והתרחבו.

ומניין כל ה'יש' הגדול הזה?  משיעור מצומצם של ששה אנשים שהיוו את הפתח כחודו של מחט שהפך לאולם רחב ממדים בדמותה של אילת הרוחנית. "אילת", מדגיש הרב אלבז, "היא רק משל למהפכה רוחנית שמתרחשת בכל הארץ. התופעה המופלאה הזו בערי שדה נוספות. זרזיף קטן של אנשים בדרך כלל, נושא עימו את זרעי המהפכה שהולכים ונובטים כל העת עד שסוחפים עימם את הרבים".

Exit mobile version