הילד הפנימי שבתוכנו

man child

כולנו ילדים: כל אדם יש בתוכו ילד קטן שזקוק לאהבה, קבלה, תמיכה וחיזוקים.

הילד הזה נושא בתוכו את האמת הכי אותנטית, ספונטנית ותמימה שלנו ואת כל הפשטות, הפליאה, ההתלהבות, את ההנאה ויכולת ההתמקדות בכאן ועכשיו.

בקיצור את היכולת ליהנות מהחיים!!

בצד השני של המתרס הוא נושא בתוכו את כל הפחדים והחולשות שלנו כמו בושה ,אשמה ,כעסים מודחקים, עלבונות ולפעמים חוסר אונים…

הילד הפנימי כלוא בתוך קפסולה של זמן והוא עדיין מאמין במסרים שקיבלנו בילדותינו, מסרים שהוטמעו בתוכנו ,  לדוגמא : אם בעבר נאמר לכם כילדים (בדרך זו או אחרת),  “אתה לא מוצלח בחברה" או “החיים הם מלחמה” , או “העיקר זה לא להיות אנוכיים”,  או “תהיי ילדה טובה – תעשי מה שאומרים לך”  קרוב לודאי שהילד שבתוככם עדיין מאמין ופועל על פי האמונות והמסרים האלה!

איך פועל תת המודע בהקשר למסרים אלה?

 התת-מודע שלנו אינו מפעיל שיקול דעת בשאלה אם מסר מסוים הוא חיובי או שלילי, מועיל או לא מועיל, הוא פשוט מנסה לעשות את העולם לצפוי- שפירושו לחזור על העבר, העבר המוכר “והבטוח”.

הילד הפנימי זקוק לשכנוע רב לפני שינטוש אמונה ישנה ,או דפוס התנהגות ישן שבעבר שירת אותנו, כי הוא יעדיף כל מה שישן ומוכר, גם אם זה לא נוח או אפילו מכאיב והרסני…

לדוגמא: אם אתם רגילים להיות “ילדים טובים” , לרצות את כולם , הילד שבתוככם יפחד להיות נאמן לעצמו ,להקשיב לקול הפנימי שלו , לרצונות שלו , כי הוא זקוק כל הזמן לאישורים וחיזוקים מהסביבה , הוא “מרגיש” את האחרים –מכוונן לציפיות ולרצונות של הסובבים אותו ,ובעצם מנותק מרצונותיו ורגשותיו.

מה קורה שאנחנו מנותקים מהאותנטיות שלנו ומרצים את הסביבה?

במצב כזה אתם עסוקים כל הזמן ב”מה יגידו עלי?” , “מה חושבים עלי?” מחפשים כל הזמן את ההערכה ותשומת הלב של הסובבים , ואפילו מפתחים תלות בה כדי להרגיש טוב עם עצמכם… (ובעצם אתם חושפים את עצמכם לכאב- כי האושר שלכם תלוי באחרים! )

לכן באוטומט, באופן תת-מודע, הילד שבתוככם יבטיח שכולם מסביבכם יהיו מרוצים מהדרך שבה בחרתם בחיים, מבטיח שאתם עדיין “ילדים טובים” שממשיכים לרצות את ההורים ,את הבעל או האישה, את הבוס , את החברים , אפילו כשאתם בפנים ממש לא מרוצים מהבחירות שלכם…

טיפול עצמי על ידי ריפוי הילד הפנימי

מה עושים?

נותני לו אהבה והכלה אין סופיות, לילד שהוא אנחנו.

משוחחים איתו, מדובבים אותו… מכירים אותו מחדש!

כדי להכיר ולדבר איתו, צריך להתקרב אליו בסבלנות ובאהבה…

האני הבוגר שלו בעצם מכיר אותו הכי טוב ,והוא זה שיכול להיות שם באמת בשביל הילד, להבין אותו, לתת לו תשומת לב ,להכיל אותו ולאהוב אותו כמו שהוא- ללא תנאים!

.חשוב מאד ליצור במפגש עם הילד הקטן שבנו תחושת אמון ובטחון, לאהוב את הילד שבתוכנו, לאמץ אותו ללבנו, לחבק אותו , לעודד אותו ,להרגיע אותו, ולהבטיח לו שמהיום והלאה האני הבוגר יעמוד לצדו ,ישמור עליו ויהיה קשוב לו…

המפגש הזה סוגר מעגלים פתוחים מהעבר, מרפא פצעים ישנים ובעצם מחזיר חלק נשמתי שהתנתק בעבר לתוך הלב האוהב והחומל. המפגש הזה פותח לנו את הלב ומעלה תובנות שמשחררות אותנו מהכאב הישן.

תנסו!

Exit mobile version