logo or-ha chim color
חיפוש
  • דף הבית
  • השידור החי
  • אודות
  • מרן ראש הישיבה
    • שיעורים בוידאו
  • המדור השבועי
    • מאן דאמר
    • אור הפרשה
    • משל לחיים
    • חנוך לנער
    • הנהגה ושלום בית
    • הסיפור השבועי
  • תולדות אור החיים הקדוש
  • צור קשר
  • חנות אור החיים
תפריט
  • דף הבית
  • השידור החי
  • אודות
  • מרן ראש הישיבה
    • שיעורים בוידאו
  • המדור השבועי
    • מאן דאמר
    • אור הפרשה
    • משל לחיים
    • חנוך לנער
    • הנהגה ושלום בית
    • הסיפור השבועי
  • תולדות אור החיים הקדוש
  • צור קשר
  • חנות אור החיים
בית מגזין חינוך ילדים

גם אתם לא יודעים למי שייכים שיעורי הבית?

שתף באמצעות Facebookשתף באמצעות Twitter

שוב הילדה חוזרת מבית הספר ואיתה גם שיעורי הבית, היא לא אוהבת אותם, זה כבר ידוע, בדרך כלל גם אנחנו לא. מי אחראי על שיעורי הבית? בואו נקבע אחת ולתמיד.

שיעורי הבית הם אתגר עבור ילדינו וכן, מסתבר שגם עבורנו.
לא פעם שאלתם את עצמכם אם שיעורי הבית מיועדים לילדיכם או לכם?! ומה התשובה? שאלה טובה…

צוות המורים לא אוהב לקבל הערות על כמות שיעורי הבית, על רמת הקושי ובוודאי לא את טענות ההורים ששיעורי הבית תופסים לילד את כל אחה"צ (וגם להם).
קיימים מורים המודאגים מחוסר רצון ההורים לקחת חלק בשיעורי הבית של ילדיהם ובו זמנית ישנם כאלה המבקרים את ההתערבות המוגזמת של ההורים בהכנת שיעורי הבית.

בסופו של דבר, מטרת שיעורי הבית היא לחזור על החומר הנלמד בכיתה. איך נדע מהי מידת המעורבות המוטלת עלינו? ואם אכן התערבותנו מועילה להשגת מטרה זו?

קודם כל חשוב שנדע כי שיעורי הבית מיועדים לחזרה על הנלמד בכיתה ולא ללמידת חומר חדש. במידה ואתם שמים לב כי הכנת שיעורי הבית נערכת זמן רב ודאו עם הורים נוספים מה מתרחש אצל ילדם. במידת הצורך ערבו את המורה והתייעצו בנושא.

שיעורי הבית מעניקים לילדינו לא רק חזרה ושינון על הנלמד בכיתה, אלא גם מקנים להם יכולת לפתח את כישוריהם בתחום הלימודי באופן נרחב- פיתוח יכולת הסדר והארגון, האחריות וניהול הזמן.

הגישה שלנו לשיעורי הבית חייבת להיות חיובית, ילדינו יתייחסו  אליהם בהתאם למה שנשדר להם.
בגילאים הקטנים שיעורי הבית אמנם חשובים, אך ככל שהשנים יחלפו שיעורי הבית יתפסו מקום עוד יותר חשוב ומשמעותי.

לכן חשוב שנחדיר לילדינו גישה חיובית להכנתם על מנת שהיא תלווה אותם גם בהמשך. חשוב מאוד שניתן לילדינו תחושה ששיעורי הבית חשובים ונועדו לעזור להם להבנת החומר. במהלך הכנת שיעורי הבית נוכל מדי פעם להניח לצידם צלחת פירות או ירקות חתוכים, לפנק במשקה טעים וכדומה, על מנת ליצור אווירה נעימה ומעודדת עשיה.

כדאי לקבוע מקום מסוים בו ילדנו יכין שיעורי בית, עדיף מקום שקט ככל שניתן ובו כל הציוד הנדרש. (שימו לב במהלך השנה לפריטים החסרים בקלמרו של ילדכם).
במידה וילדכם בעל הפרעת קשב וריכוז, דווקא רעש וגירויים חיצוניים יסייעו לו בהכנת שיעורי הבית. אפשרו לו להיעזר במוזיקת רקע או  להכין את שיעורי הבית עם דלת פתוחה שתאפשר לו למניעת השקט המוחלט.

 

 

עלינו להיות ערניים למצבם של ילדינו אך לא לקחת פיקוד מוחלט בנושא. ככל שנעניק להם תחושת ביטחון ומסוגלות – הם עוד יפתיעו אותנו ביכולותיהם.

תגים: אחריותלימודיםשיעורי בית
Advertisement Banner
כרגע מנגן

14 חובות הלבבות תשפא

14 חובות הלבבות תשפא

VOD

13 פרשת שמות תשפא

VOD

13 חובות הלבבות תשפא

VOD

12 פרשת ויחי תשפא

VOD

11 פרשת ויגש תשפא

VOD

12 חובות הלבבות תשפא

VOD

11 חובות הלבבות תשפא

VOD

10 פרשת מקץ תשפא

VOD

10 חובות הלבבות תשפא

VOD

09 פרשת וישב תשפא

VOD

09 חובות הלבבות תשפא

VOD

08 פרשת וישלח תשפא

VOD

פורסם לאחרונה

VOD

הניסיון האחרון

על ידי אור החיים
0

קרא עוד

האדמור מצאנז

התמודדות נכונה עם ילדים מפונקים – חלק ב'

הנכס הפרטי שלי

מתמודדים בדרך לשלמות

הקודם הבא

Add New Playlist

שינוי גודל גופנים
Accessibility by WAH