אתם חייבים לזכור – שיטות לשיפור הזיכרון

גם אתם כבר שאלתם – איפה הנחתי את מפתחות הרכב? מתי קבעתי איתך פגישה? מה הסיסמא של ה… רגע, איזה יום היום? כך תשפרו את הזיכרון שלכם.

הזכרון שלנו הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. הוא משרת אותו בכל מישורי החיים ובלעדיו לא ניתן לתפקד בצורה נורמלית. וודאי כבר נתקלתם בסיטואציה בה אתם חייבים להזכר באיזה פרט מסוים ודווקא הוא, פרח מזכרונכם. אמנם זה ממש עומד לכם על קצה הלשון אבל… לא. שכחתם.

שיטות מעשיות לשיפור הזכרון שלכם.

 

הקפידו על שעות שינה מספקות

שימו לב שאתם ישנים במהלך הלילה את מספר שעות השינה הדרושות לגופכם . השינה מהווה חלק עיקרי וחשוב באחסון הזכרונות שלנו. במהלך השינה, המוח מארגן ומאחסן את המידע אותו קלט במהלך היום על מנת שנוכל לשלוף אותו בעתיד.

 

שייכו חפצים למקום מוכר

הציבו בדמיונכם את החפצים, המטלות או השמות שברצונכם לזכור במקום המוכר לכם היטב- כמו הבית שלכם. ערכו סיור דמיוני בחדרי הבית ובכל אחד מהם הניחו מטלה, חפץ או שם שעליכם לזכור. עכשיו, נסו להזכר בסיור הדמיוני ותראו שאתם זוכרים הרבה יותר טוב.

 

השתמשו בתפיסה ויזואלית מרחבית

הביטו בדבר אותו עליכם לזכור. במידה והוא מלל מסוים – כתבו אותו לפניכם, הסתכלו עליו ושננו אותו היטב. המוח שלנו מתוכנת טוב יותר עבור תפיסה מרחבית.

 

המירו מספרים באותיות

חשבו את הגימטריה של כל מספר שברצונכם לזכור. כאשר כל מספר יוחלף באות תיווצר לכם מילה. אמנם רוב הסיכויים שלא תהיה לה משמעות, אך היא בהחלט תשמר טוב יותר בזכרונם.

 

עצרו את החשיבה למספר דקות

הרפו את הליכי החשיבה כאשר אתם מנסים להזכר במשהו וזה פשוט לא מצליח. הניחו לראש להתרוקן מעט מהעומס המוטל עליו ולאחר מספר דקות הוא ישוב לתפקד בצורה יעילה יותר. זוהי הסיבה לכך שאנו הרבה פעמים מנסים להזכר במשהו ודווקא אז זה הוא נעלם מזכרוננו.

 

אכלו מזונות המכילים אומגה 3
הקפידו לאכול מזונות המכילים אומגה 3. חומצות אומגה 3 חיוניות לתפקוד המוח –     הכולל יכולת זיכרון ויכולות קוגניטיבית שונות.  אומגה 3 מצויה בדגי ים (בעיקר בדגי סלומון וטונה), דלורית, תרד, גמבה אדומה, זרעי פשתן, סויה ואגוזי מלך.

Exit mobile version