שגיאה במסד הנתונים של וורדפרס: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near '%1$s WHERE `meta_key` = 'po_content' AND `meta_value` = '%2$s'' at line 1]
SELECT `post_id` FROM %1$s WHERE `meta_key` = 'po_content' AND `meta_value` = '%2$s' ;

גוף ונפש חד הם!

גוף ונפש חד הם!

האם אתם נוטים להסתכל על חצי הכוס המלאה או הריקה?

השאלה הזו הופכת לחשובה עד מאוד כיום, שכן מתברר כי גישה חיובית יכולה לעזור לכם לא רק לעבור רגעים קשים, אלא גם לחיות זמן רב יותר!

במחקר חדש שנערך באוניברסיטת הרווארד נמצא כי נשים ששמרו על גישה אופטימית היו בעלות סיכוי מופחת למות מגורמים שונים, ביניהם מחלות קשות במיוחד כגון סרטן, בעיות לב וזיהומים. זהו אינו המחקר הראשון שמצא קשר הדוק בין אופטימיות לבין בריאות איתנה; מחקרים אחרים קישרו אופי ששומר על גישה חיובית לסיכון מופחת למות ממחלות כלי דם למשל, אך זוהי הפעם הראשונה שקישרו חיוביות עם התמודדות יעילה יותר מול מחלות שמציבות בפנינו סכנת חיים חמורה.

אתם מוזמנים להכיר את ממצאי המחקר, וכן כמה שיטות לתרגול גישה חיובית שיעזרו לכם להסתכל על חצי הכוס המלאה בכל מצב בחיים.

כדי להגיע למסקנה שגורסת כי גישה חיובית מונעת מחלות קשות, החוקרים נעזרו במידע שנאסף מ-70,000 נשים מרחבי ארה”ב. הנשים ענו על שאלות בנוגע לבריאותן הפיזית והנפשית, שחלקן עסקו בגישתן לחיים על סמך התייחסות למגוון תחומים. לאחר מכן עקבו החוקרים אחר חייהן של אותן הנשים במשך 8 שנים.

במהלך הזמן הזה, הנשים שדורגו כאופטימיות ביותר היו בעלות 29% פחות סיכוי למות מכל גורם אפשרי, בהשוואה לנשים שדורגו כפסימיות ביותר. באופן פרטני, הן היו בעלות 52% פחות סיכוי למות מזיהומים, 39% פחות סיכוי למות משבץ, 38% פחות סיכוי למות ממחלות לב או ריאה ו-16% פחות סיכוי למות מסרטן.

“בעוד שרוב המחקרים והמאמצים כיום נעשים במטרה להפחית גורמי סיכון למחלות, הראיות שמתגבשות אט אט מראות לנו שמצבנו הפסיכולוגי עשוי להשפיע על כך במידה רבה יותר משחשבנו”, כך אומר אריק קים, מחבר המחקר ואחד ממוביליו. “הממצאים החדשים שלנו מציעים כי על כולנו לעשות מאמצים רבים כדי לשפר את גישתנו החיובית לחיים, אשר מקושת לאורח חיים בריא יותר והיא אף דרך יעילה ומומלצת יותר להתמודדות עם אתגרים”.

כנראה שהחדשות הטובות ביותר שנובעות מהמחקר הזה הן שכולנו יכולים לשפר את בריאותנו על ידי שמירה על גישה חיובית, דבר שעליו אפשר לעבוד וניתן לשפר עם הזמן. אפילו אם כל חייכם הסתכלתם על חצי הכוס הריקה, מחקרים אחרים מראים שניתן לאמץ גישה חיובית יותר בחיים בעזרת כמה תרגילים פשוטים. לפניכם 6 צעדים מומלצים שכדאי לכם לנסות אם ברצונכם לחיות במשך שנים ארוכות ולשפר את האופן שבו אתם מתמודדים עם אתגרים.

קראו את קורות החיים שלכם

היזכרות בהישגים המשמעותיים שלנו יכולה לשפר את התקווה שבלבנו, זאת משום שהם מראים לנו את כל הדברים הטובים שהשגנו בחיינו ושככל הנראה נמשיך להשיג עוד יותר. בנוסף, זה עוזר לכם לשים לב לדרך שבה אתם מציגים את עצמכם לעולם בצורה חיובית, ועקב כך תהיו מודעים יותר לאופן שבו אנשים זרים עשויים לראות אתכם בעיניהם. קראו גם מכתבי המלצה שכתבו עליכם, אשר יספקו לכם מחמאות שמגיעות לכם בצדק.

שמרו תזכורות לדברים טובים

אם אתם רואים תמונה יפה באינטרנט, שמרו אותה בתיקייה מיוחדת במחשב שלכם שתכיל את כל הדברים הטובים שאתם נתקלים בהם. זה כולל טיפים יעילים, עצות שמצאתם שמתאימות לכם ומקומות שאתם חושבים על לבקר בהם. עודדו את בני המשפחה שלכם לעשות את אותו הדבר ושתפו אותם בבחירות שלכם – העיסוק הזה עוזר לשמור על גישה חיובית, וברגעים שבהם עולה בכם הרגשה שאתם מאבדים אותה, פשוט פתחו את התיקייה ועברו על כל הדברים שגורמים לכם להתרגש ולהתמלא בתקווה.

אל תיקחו את החיים ברצינות רבה מדי

הומור פרוע הוא הדבר הטוב ביותר נגד מחשבות שליליות, לכן מומלץ שלא תיקחו את החיים ברצינות ושתדעו גם איך להשתטות לפעמים. אם אתם עובדים עם ילדים, אל תתביישו לשים על עצמכם משהו “מטופש” מדי פעם כשאתם נפגשים איתם, כמו משקפיים מצחיקות או פאה משעשעת. זה יעלה חיוך על פניהם שללא ספק ידביק גם אתכם. כשאתם נוסעים לבד באוטו אל תתביישו לשיר ביחד עם הרדיו, וכשאתם נכנסים למעלית תעשו פרצופים למראה – דברים קטנים שכאלה הם בעלי השפעה עצומה על ההרגשה היומיומית שלכם.

היו חיוביים באופן מודע

בכל פעם שאתם נתקלים באתגר, בין שמדובר בלמידת טכניקה חדשה ובין שמדובר במטלה שעליכם לבצע בעבודה, גישה חיובית יכולה להיות הדבר שיקבע האם תצליחו או לא. ככל שתתמודדו עם יותר אתגרים באופן יומיומי ותשמרו על גישה חיובית, אתם תאמינו בעצמכם יותר וזה יעזור לכם לשמר את אותה הגישה ולצלוח אתגרים נוספים בקלות רבה יותר. האמינו באופן מודע בכך שאתם יכולים לעשות כל דבר שאתם רוצים, ושמרו על הגישה החיובית הזו בראשכם במיוחד כשהדברים נראים קשים מדי להתמודדות.

חדדו את אוצר המילים שלכם

המילים שבהן אנו משתמשים, הן בפינו והן בראשנו, מעצבות את תפיסת העולם שלנו. השמיטו מאוצר המילים שלכם את המילים “תמיד” ו-“אף פעם”, מאחר שהן לא משקפות את המציאות. לעומתן, הגבירו את השימוש בשמות תואר חיוביים ככל הניתן. כששואלים אתכם מה שלומכם, אל תענו רק “בסדר” עם אנחה קטנה, אלא אמרו “נהדר!” עם חיוך גדול על הפנים. בנוסף, כשאתם מדברים על חיי היומיום שלכם עם אדם אחר, הגבירו את השימוש בפעלים חיוביים. לדוגמה, אמרו “השבוע השגתי 3 לקוחות חדשים” במקום “הולך לי טוב בעסק”. דיבור נלהב גורם לאדם שמולכם לדבר אתכם בגישה חיובית יותר, ופותח עבורכם הרבה יותר הזדמנויות מאשר שיחות על נושאים שליליים או ניטרליים.

אל תהפכו עכברים להרים

לא משנה מה קורה לכם בחיים, כל עוד לא שברתם את חוליות הצוואר, לא נגמר לכם האוכל במקרר, לא חליתם במחלה נוראית והבית שלכם לא מתמוטט, אין לכם בעיה רצינית, אלא אי נוחות שתעבור כעבור זמן מה. קל מאוד לחשוב שכל מצב שלילי עלול להשתלט על החיים ולצאת מכלל שליטה, אך לעתים קרובות זו הגישה השלילית שלנו שגורמת למצבים קשים להחמיר. ברגע שבו אתם נהיים מודעים לכך שאתם הופכים עכבר להר, אמרו לעצמכם “לא” וחזרו על המילה הזו עד שתפסיקו. לאחר מכן שאלו את עצמכם האם אותה הבעיה תטריד אתכם בעוד 5 שנים, או אפילו 5 שבועות. ככל הנראה התשובה תהיה לא, וזה יעזור לכם להירגע ולשמור על גישה חיובית יותר.